Beautiful Me;
blog gadis-gadis yang awesome Follow | Or you wanna go back to Dashboard?
Enjoy!


Nur Nazatul Nasyrah

Create Your Badge

Follow Us

::CentA kArgo?::
Friday, October 28, 2011 | 5:04 PM | 0 comments


Pengajaran daripada haiwan

yesterday, cik kukumalu (CK) went to a trip (ngade2 nak speaking)

nak tahu CK poie mano?

poie visit stesyen kuarantin haiwan klia,,,,

buek blogwalking yg tk tau (jgn buek2 taw)


definisi

Stesyen kuarantin haiwan adalah tompek utk kuarantin haiwan2 yg dbawa masuk kek negaro kito,,

byk2 bonar hotel2 utk sang binatang beristirehat stlah penat bekerja,,,

antara hotel2 yg dikenalpasti terdapat di sini ialah:

rumah kucing,,,

,

::mcm tiger plak eden tengok,xpew,bleyh detect agie kan?::



rumah avian (spesies burung),

rumah kambing

rumah lembu




setelah pnt mengusha kolej kediaman diorang neyh,,

CK ternampak scene yg kurang menyenangkan,,

sepasang kucing sedang memadu asmara,,

amboi,,amboi,,amboi,,,

nak tegur kang rase bersalah,,

CK pown menginterview la serba sedikt

nasib CK baik sbb kucing neyh taw berbahase manusia.

**maka bermulalah sesi perbualan antara kami**

CK : amboi,,syok nampak.

kucing: eyh?ade manusia la syg(kate beliau kpd kekasihnye dlm bahase kucing)

CK : xpew2,,,korang neyh kucing Negara manew?

kucing: kitowang neyh kucng Malaysia jew,,saje nak usha2 kucing2 kt cnie,,cun woo~

(kekasih beliau yg malu2 kucing tadi tuh terus menarik misai pasangannye,,*mungkin jeles)

CK : oOoOOoOO,,tadi aku Nampak korang wat aksi2 yang kureng sng sket mate aku nk memandang .

korang xtaw malu kew?

kucing: kenape nak malu?

CK : yela,,korang neyh kt tempat orang,,ape pulak orang kate nanti?

kucing:kenape ko nk kesah dgn ape yg kitorang buat?tuh!spesis korang,,belum sah agie kawen pown

agie teruk dari kami binatang neyh,,,sekurang2 nye walopun kami cume kucing, kami taw

r nak cover pown.

CK : xpuas ati dgn manusia Nampak?ak kuarantin kang,,,

Mendengar shaja kuarantin, pasangan kucing tersebut mengangkat kening smbil menjeling ke arah aku,,,,sebagai langkah berjage2,(kang xpasal2 CK kene gigit), CK pown bagi la 2,3 ekor ikan kembung kat dyowang sambil mengngatkan mereka supaya tidak lupe membace Bismillah.

**sebenarnye, cik kukumalu masih terfikir2 ape pandangan sang kucing tuh,,,zaman sekarang, manusia pown lagi teruk dari binatang,,errrr,,,hanya sebahagian daripada nya,,



p/s::cerite ini tiada kene mengena dgn idup dan yang mati,,,




Old things | New things

Stesyen kuarantin haiwan adalah tompek utk kuarantin haiwan2 yg dbawa masuk kek negaro kito,,

byk2 bonar hotel2 utk sang binatang beristirehat stlah penat bekerja,,,

antara hotel2 yg dikenalpasti terdapat di sini ialah:

rumah kucing,,,

,

::mcm tiger plak eden tengok,xpew,bleyh detect agie kan?::



rumah avian (spesies burung),

rumah kambing

rumah lembu




setelah pnt mengusha kolej kediaman diorang neyh,,

CK ternampak scene yg kurang menyenangkan,,

sepasang kucing sedang memadu asmara,,

amboi,,amboi,,amboi,,,

nak tegur kang rase bersalah,,

CK pown menginterview la serba sedikt

nasib CK baik sbb kucing neyh taw berbahase manusia.

**maka bermulalah sesi perbualan antara kami**

CK : amboi,,syok nampak.

kucing: eyh?ade manusia la syg(kate beliau kpd kekasihnye dlm bahase kucing)

CK : xpew2,,,korang neyh kucing Negara manew?

kucing: kitowang neyh kucng Malaysia jew,,saje nak usha2 kucing2 kt cnie,,cun woo~

(kekasih beliau yg malu2 kucing tadi tuh terus menarik misai pasangannye,,*mungkin jeles)

CK : oOoOOoOO,,tadi aku Nampak korang wat aksi2 yang kureng sng sket mate aku nk memandang .

korang xtaw malu kew?

kucing: kenape nak malu?

CK : yela,,korang neyh kt tempat orang,,ape pulak orang kate nanti?

kucing:kenape ko nk kesah dgn ape yg kitorang buat?tuh!spesis korang,,belum sah agie kawen pown

agie teruk dari kami binatang neyh,,,sekurang2 nye walopun kami cume kucing, kami taw

r nak cover pown.

CK : xpuas ati dgn manusia Nampak?ak kuarantin kang,,,

Mendengar shaja kuarantin, pasangan kucing tersebut mengangkat kening smbil menjeling ke arah aku,,,,sebagai langkah berjage2,(kang xpasal2 CK kene gigit), CK pown bagi la 2,3 ekor ikan kembung kat dyowang sambil mengngatkan mereka supaya tidak lupe membace Bismillah.

**sebenarnye, cik kukumalu masih terfikir2 ape pandangan sang kucing tuh,,,zaman sekarang, manusia pown lagi teruk dari binatang,,errrr,,,hanya sebahagian daripada nya,,



p/s::cerite ini tiada kene mengena dgn idup dan yang mati,,,




Old things | New things

This template by AfikahShuhaimi. Basecode by OhhAeen. Header and edited by Alia Eyra.