Beautiful Me;
blog gadis-gadis yang awesome Follow | Or you wanna go back to Dashboard?
Enjoy!


Nur Nazatul Nasyrah

Create Your Badge

Follow Us

BinatAng ko!
Wednesday, May 23, 2012 | 3:28 PM | 0 comments

BinAtang kau!haha


 
Tajuk kita hari ini adalah menyayangi binatang,,, baru2 ni, saye dan kawan2 pegi la trip le Institut veterinary Malaysia dan Mardi yang terletak di Kluang…. sgt2 seronok sebab boleh jejalan,,,, tujuan kami? saje tengok2 keadaan kambing,lembu,rusa di sane, ohseeemmm sgt, sebenarnye, kerja dgn haiwan ney sgt seronok dan kurang stress sbbnye kita by bezanye dgn dyowg??ape bezanye kite dgn binatang?

PERTAMA:kita la yang paling cantik dalam kalAngan sekumpulan haiwan disana. sbbnye, kita je manusia kt situ, kite je boleh pakai cantek2,berselendang bagai, dyowg adew??xde kan,dyowg bogel wei,,nak ukur baju di badan sendiri pown xmampu,ni kan pula nak beli,,

KEDUA:kta kawen dgn cara terhormat, manusia, kalu berkenan,,dtg uma masuk merisik,meminang,bertunang setahun pastu kawen la,,,,xpown, pegi kem mane2, jumpe budak sekolah len, mntk biodata,, xpown,blaja sekelas pstu,buat2 nak pinjam buku, pstu saje selitkan surat cinta ke, jam tangan ke,sbb nk suh owg yg kita minat tu dtg pulang barang kat kte,,tapi binatang, bile nmpk kambing bru masuk kandang,dyowg cium bontot,,terus mating,,,,,hahahaha,xpayah bertanggungjwab plak tu kalu bunting.

KETIGA:hantaran kita mane main 2,3 ribu skang,,,,,berbelas ribu wei,,lain pula dgn binatang,,tp kalu jenis yg eksotik  dan baka import, kalah kite wei,,
arghhh,,,,malas la nk ckp lagi,,,


post kali ney, saye nak bercakap tentang mitos-mitos bnatang,,,,eyh?adew kew????>.<


incik binatang?apa barang sayang binatang?xkire2,,sbb ak sgt suke satu binatang bulu2 neyh,kalu jumpe kat kedai makan ke, tepi jalan ke,,mesti nk pegang sket,, mmg la,,kengkawan ak byk kali tego sbb tu kucing jalanan,,,kotor kowt,tp pada aku, drpd ak peluk kambing,baik ak peluk kucing,,sbb kucing xdew bau, kucing lagi manja dari kambing, kucing ringan dan comel,,,,bestla,,,


aku akui yg kucing tu kotor tp dye binatang kesayangan Nabi wei, bahkan Nabi pown ade seekor kucing peliharaan yg diberi nama Muezza,tp aku xdew kucing peliharaan,,sebabnye, puan mama x bagi kami bela kucing,(so sweet,aku dgn adik aku berkongsi minat yang same),,ma kate, kucing suke mencakar,ma takut sofa kesayangan ma calar balar,, lagi pown, kucing suke berak dan kencing merata-rata sebabnye dyowg nak tanda kawasan jajahan mereka,korang perasan x?kucing selalunya akan kencing di tempat yang sama, awal-awal bila kucing kencing tux dew bau lagi, cube larh 2,3 jam pertama tu,pergh,,xtahan siot bau keras dye,,,,


kucing ney istimewa taw, 

penah satu hari ney, kat kedai makan, ade sekor kucing ney duk mengiau-ngiau,,,mase tu mmg xde mood, tp korang perasan x?bila korang tego, dan ‘nasihat’ kucing tu, cakap elok2 yg korang nak makan, mesti dye paham dan dye akan blah dgn sendirinyaa,,, Cara kucing bergurau pown,men gigit2,,,omey angat..

penah x dengar satu mitos pasal kucing neyh? korang pena kene gigit dengan kucing? Mitos ney kate yang kalu kita pena kene gigit dengan si kucing ney, nanti tym kite tue urat-urat saraf kita lumpuh,,,ntah la, x taw betul ke x,
pena dengar jugak x yang kucing ade 9 nyawa?mengarut?? no komen pasal ney,tp kalu kitew tengok pown, dyowg ney slumber je kan terjun bangunan tinggi2,,xcuak pown,,, napew wujudnya kepercayaan dongeng & mitos neyh? Mana ada kucing ada lebih dari 1 nyawa. Mungkin wujud kepercayaan karut ni sebab, bila banyak kes kucing yang jatuh dari tempat tinggi & masih selamat, hidup & sihat. Mungkin sebab tu orang ciptakan dogeng bahawa kucing ada 9 nyawa kerana sukar mati. Sebenarnya kucing (dan beberapa haiwan lain) punya sistem keseimbangan dan koordinasi yang luar biasa. Sistem inilah yang membuat kucing, ketika jatuh, akan menyedari dalam posisi apa dia jatuh. Kalau dia jatuh dalam posisi terbalik, dia akan segera memutar tubuh sehingga kakinya berada di sebelah bawah, dan bersiap untuk mendarat. sebab tu la muncul mitos karut neyh,,,

sape cakap kucing2 yang berkeliaran kat jalanan tu suke lone ranger?kite pk dyowg neyh selesa berkeliaran dan bersendirian beberapa hari,,, tapi percaya x?Kucig xboleh bertahan 12 jam bersendirian tanpa perhatian,,, kucing ney jugak setia pada tuan,, kalu korang adew kucing yg mahal dan kiut giler,,dan korang xnak la dye jadi kutu rayau x tentu hala,ape kate korang gunting sket misai dyowg,,, sebabnye,misai dyowg ney befungsi mcm antenna,so, kalu kite gunting sket hujung misai, da xdew la signal kompas dyowg,


okeyh la, setakat ney je mitos2,,

jangan la cayew sbb ney sekadar kepercayaan suke2 je,,,

akhir kate, 

"sayangi kucing dan binatang2 lain kerana mereka juga MAKHLUK seperti kite."



Old things

This template by AfikahShuhaimi. Basecode by OhhAeen. Header and edited by Alia Eyra.