Beautiful Me;
blog gadis-gadis yang awesome Follow | Or you wanna go back to Dashboard?
Enjoy!


Nur Nazatul Nasyrah

Create Your Badge

Follow Us

Realistik Kapel secaRa Islam?
Thursday, June 23, 2011 | 2:14 PM | 0 comments



hurmmm,,,berhabuk da post2 yg duk kt draft,,,,
xtaw nk post ape ari neyh smai r ak blogwalking dri satu blog ke satu blog,,,

hrm,,,hrmmm,,,hrmm,,

hampir 5 minit,,,bosan mule merajai diri da neyh,

nk wt cite pe ek?

bukak la berita dlm kosmo on9 lak,,,

hurm,,xdew cite menarik laaa~~~

blogwalking agie

and FINALLY..yes!!

so, ari neyh sye nk menyentuh tentang realistik KAPEL secara Islam...

wujudkah?

ak neyh cukup HOT bile bebudak sekolah agama terutama nye ckp :

"alaa,,kitorg kapel islamik laa,mane ade pegang2 tangan"
"kitorg study. bile azan, kitorang g solat, salah ke?"

SO, salah ke?

Tak buat itu ini lah lepas tuh jadi halal sebab kau kapel secara islamik kononnya.

FINE, ak nak bercerita satu kisah benar yg dipetik dari satu laman blogger::


Ada sorang nama A ( BUKAN NAMA SEBENAR) suka dekat B (X JAGA PANDANGAN GAK BUDAK NI).Dipendekkan cerita dorang berdua kapel.Tapi disebabkan kedua duanya budak sekolah agama jadi dorang pon bila orang cakap korang belajar pasal agama, SO, kenapa kapel?Bukankah kapel itu haram?Dorang pon jawab yang dorang kapel secara islam.Tak buat hal hal tak baik even Allah dah cakap yang kapel itu haram. (da leyh tgkp main point nye kn)

Nak dijadikan cerita suatu hari datang Ustaz C dan menegur dorang tentang kapel dan C pon cakap kapel itu haram.Tapi dorang tetap bagi jawapan yang sama.C ni adalah seorang mualaf,kiranya orang baru islam lah kan.Sebulan lepas C masuk islam tiba tiba dia teringin nak makan babi.

Then,C pon beli seekor anak babi hidup dan dia jaga anak babi itu secara islam.Tiap2 pagi dia dengarkan ayat2 al quran dekat babi tuh,mandikan babi tuh.Bila cukup tempoh matang C pon sembelihkan babi seperti cara islam.Tak tau lah sembelih canna kan dah babi bukan ada leher pon.kihkihkih!

C pon masak babi tuh daging babi masak merah.C jemput A dan B untuk jamuan makan malam.Masa jamuan makan tuh A,B & C pon bersembang :

A & B : Neyh daging apa?
C : Neyh daging babi masak merah.Makanlah.Baik2,,pedas sikit tuh.
A & B : Astaghfirullah hal azim.Kita orang islam mana boleh makan babi.Haram hukumnya!
C : Eyh!Daging neyh halal dimakan sebab saya dah jaga babi ini secara islam.Jadi halal lah hukumnya kan.
A & B : Terdiam!!(hah!sentap korang)

Dari dialog neyh korang faham tak apa yang aku nak sampaikan???Nampak tak permainan yang berlaku pada jamuan makan neyh?

Maksudnya yang haram tetap haram. Matlamat tak menghalalkan sesuatu cara.

C jaga babi secara islam,tapi Allah dah cakap hukum makan babi tetap haram,walaupun cara dia menjaga,sembelih,memasak babi tuh mengikut cara islam tapi ianya tetap haram dimakan.Sama seperti kapel,walau macam mana pun ianya tetap haram.Jadi tak payah nak buat alasan kami kapel cara islam,jadi tak haram!

contoh yg lain::Seorang perompak merompak rumah untuk membantu jiran nya yang miskin. mulia jugak hati perompak tuh..lihat! NIAT nye Baik tapi CARA DYE SALAH KAN....

Kesimpulannya yang HARAM TETAP HARAM dan sekali lagi aku cakap MATLAMAT TAK MENGHALALKAN SESUATU CARA !Sama sama kita renungkan dan lakukan perubahan bersama.Aku pon bukan baik sangat.=="..

teguran utk diri ak sdiri jugak tp SPECIAL DEDICATED kpd mereka yg mengatakan

"KAMI KAPEL SECARA ISLAM, JADI TAK SALAH KAN?"

p/s::tengkiu sudi membace
;)







Old things | New things

This template by AfikahShuhaimi. Basecode by OhhAeen. Header and edited by Alia Eyra.